تهیه رنگ برای نقاشی نما
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
تهیه رنگ برای نقاشی نما
سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 9:56 | بازدید : 32 | نویسنده : admin | ( نظرات )

نقاشی نما

یکی از راه های ایجاد زیبایی در نمای ساختمان ها استفاده از نقاشی نما است. نقاشی نما و یا سنگ کاری از اقداماتی که است که هر ساختمان با توجه به آب و هوایی که در آن قرار دارد، می تواند از آنها استفاده کند. معمولا سنگ کاری در ساختمان هایی استفاده می شود که آب و هوایی نسبتا بارانی ومرطوب دارند. اما نقاشی نما یکی از اقداماتی است که در صورت صحیح انجام شدن می تواند باعث ایجاد جلوه خاصی بر روی نما شود. اما چگونه رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنیم. در این مقاله انواع رنگ های ساختمانی را برای نقاشی نما به شما معرفی می کنیم تا انتخاب بهتری در مورد انتخاب رنگ داشته باشید.

نکات مهم در نقاشی نما

قبل از معرفی رنگ های قابل استفاده در نقاشی نما، ابتدا لازم است تا مهمی را بدانید. این نکات عبارتند از:

انتخاب رنگ بر اساس شرایط منطقه

یکی از نکات مهمی که در هنگام انتخاب رنگ برای نقاشی نما لازم است تا در نظر داشته باشید، شرایط منطقه قرار گیری ساختمان در آن است. همانطور که می دانید عوامل مختلفی مانند نور ماورا بنفش و باران و باد می توانند تاثیرات بسیار زیادی بر روی نمای یک ساختمان ایجاد کنند. همچنین کشور ایران به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه گرم و خشک، غالبا دارای آب و هوای گرم است. برای عایق بندی بیشتر نما بهتر است که ساختمان های قرار گرفته در منطقه های گرم، از رنگ های روشن استفاده کنند. این رنگ ها باعث عدم جذب گرما در فصول گرم سال خواهند شد. جذب گرمای بیش از حد در فصول گرم، باعث می شود که انرژی بیشتری را برای سرمایش منزل استفاده کنید. به همین دلیل لازم است تا از یک رنگ مقاوم برای نقاشی نما استفاده کنید. در نتیجه رنگ انتخاب شده برای نقاشی نما، باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • قابل شستشو باشد.
  • در اثر قرار گیری طولانی مدت در برابر اشعه خورشید، از بین نرود.
  • مقاومت و پایداری طولانی مدت
  • چسبندگی بالا
  • و. ....

نوع ساختمان

یکی دیگر از پارامترهای مهم در بحث انتخاب رنگ برای نقاشی نما، در نظر گرفتن نوع ساختمان است. برای مثال همانطور که ساختمان های شمال کشور مشاهده کرده اید؛ از رنگ های روشن استفاده شده است. به همین دلیل بهتر اگر ساختمان شما نیز در منطقه ای در شمال کشور قرار دارد؛ از رنگ های روشن استفاده کنید. بهره گیری از تضاد رنگی در نقاشی نما می توانید جلوه زیبایی به نمای ساختمان دهد.

تقسیم بندی ساختمان

یکی از اقدامانی که قبل از رنگ آمیزی نما باید انجام دهید، تقسیم بندی نمای ساختمان برای نقاشی است. بهتر برای هر قسمت نمای ساختمان از یک رنگ مجزا استفاده کنید. مشخص شدن رنگ هر قسمت قبل از آغاز فرآیند رنگ آمیزی باعث ایجاد نظم در کارها خواهد شد.

متریال به کار رفته در نما

یکی از موضوعاتی که در نقاشی نمای ساختمان باید در نظر گرفت؛ نوع متریال نما است. همانطور که میدانید ساختمان های ایرانی از متریال های مختلفی مانند: سنگ، کامپوزیت، چوب و.... استفاده می کنند. در نتیجه رنگ آمیزی نما برای هر یک از این متریال ها متفاوت خواهد بود. برای مثال رنگ هایی که در نقاشی نمای یک ساختمان سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد، چندان کاربردی برای ساختمان های از جنس چوب نخواهد داشت. برای انتخاب رنگ مناسب نقاشی نما، با توجه به متریال به کار رفته در نما، بهتر است که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

انواع رنگ برای نقاشی نما

همانطور که مشاهده کردید هر ساختمان با توجه به فاکتورهای مختلف، نیاز به رنگ متفاوتی دارد. در ادامه به معرفی بهترین و پرکاربردترین رنگ های مورد استفاده در نقاشی نما خواهیم پرداخت.

رنگ آکریلیک

یکی از پرکاربردترین رنگ ها برای رنگ آمیزی نما، رنگ های آکریلیک هستند. این رنگ ها به دلیل خواص ویژه ای مانند انعطاف پذیری بالا، درخشندگی زیاد و.... دارد؛ محبوبیت زیادی در بین رنگ های ساختمانی دارد. بهتر است بدانید که رنگ های آکریلیک، خودشان چند نوع هستند که مشهورترین آن، رنگ جوتن است.

رزین آکریلیک

این نوع از رنگ نیز، همانطور که از نامش مشخص است، زیر مجموعه ای از رنگ های آکریلیک محسوب می شود. این رنگ که بر پایه آب و روغن است و ویژگی های خارق العاده ای مانند: مقاوم بودن در برابر اشعه خورشید، ضد قارچ، مقاوم در برابر آب و ..... دارد. همانطور که گفتیم متریال های مختلف، به رنگ های متفاوتی برای رنگ آمیزی نما نیاز دارند. رنگ رزین آکریلیک از معدود رنگ های ساختمان هایی که برای انواع ساختمان های سیمانی، چوبی، گچی و .... مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ کنیتکس

از دیگر رنگ هایی که برای نقاشی نمای داخلی و رنگ آمیزی نمای داخلی یک ساختمان می توان استفاده کرد، رنگ کنیتکس است. این نوع از رنگ ها نیز همانند رنگ رزین آکریلیک بر پایه آب و روغن هستند و در برابر انواع عوامل طبیعی مانند آب و نور خوشید مقاوم هستند. از دیگر ویژگی های این رنگ می توان به طول عمر بالای آن اشاره کرد.

رنگ روغنی

این نوع از رنگ ها اصولا در بخش رنگ آمیزی نماهای فلز کاربرد دارد. برای مثال نرده ها، چهارچوب پنجره ها و... از مکان هایی هستند که استفاده از رنگ برای آنها توصیه می شود.

رنگ نانو

رنگ نانو از جدیدترین و بهترین رنگ ها برای نقاشی نمای یک ساختمان محسوب می شود. رنگ های نانو نسبت به سایر رنگ های موجود در بازار، مقاومت بسیار بالاتری دارند. معمولا از رنگ های نانو به عنوان لایه آخر در نماشویی ساختمان نیز استفاده می شود. علت این موضوع قدرت ماندگاری بسیار بالای این رنگ است. قرار گرفتن یک لایه از این رنگ بر روی ساختمان، موجب افزایش طول عمر نمای یک ساختمان خواهد شد.

جمع بندی

توجه داشته باشید که نقاشی نما یک فعالیت تخصصی محسوب می شود. اگر نقاشی نما یک ساختمان به درستی انجام شود، علاوه بر پایداری و ماندگاری بالای رنگ در طی سال ها، موجب افزایش ایمنی یک ساختمان نیز خواهد شد. در نتیجه توصیه می کنیم برای نقاشی نما و رنگ آمیزی ساختمان خود از افراد متخصص کمک بگیرید.

تهیه رنگ برای نقاشی نما




موضوعات مرتبط: نقاشی و رنگ آمیزی نما , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 7
:: بازدید ماه : 10
:: بازدید سال : 21
:: بازدید کلی : 1938